Фінансово–господарську діяльність Нафтогазу постійно контролюють Державна аудиторська служба та Державна фіскальна служба України.
Органами державного контролю, які постійно перевіряють фінансово-господарську діяльність НАК «Нафтогаз України», є Державна аудиторська служба України та Державна фіскальна служба України, яким надаються всі необхідні для перевірок документи. Зокрема на сьогодні проводиться планова перевірка Державної аудиторської служби за період з 1 квітня 2017 року по 30 вересня 2018 року. Також тривають дві перевірки Державної фіскальної служби – планова (з 1 січня 2015 по 30 червня 2018 року ) та позапланова (за березень 2018 року).
У свою чергу, Рахункова палата України не має законних підстав вимагати проведення на об’єктах Нафтогазу аудиту ефективності стану планування і своєчасності надходження дивідендів до державного бюджету. Вимога щодо проведення такого аудиту надійшла від Рахункової палати до компанії на початку жовтня.
За Законом України «Про Рахункову палату», Нафтогаз не належить до переліку об’єктів, до яких Рахункова палата може призначити аудит ефективності. Нафтогаз не є центральним органом виконавчої влади, що реалізує податкову і митну політику, а також не відповідає за справляння надходжень до державного бюджету. Натомість Група Нафтогаз є найбільшим платником податків та зборів до державного бюджету України. У 2017 році надходження від Групи Нафтогаз склали 14% доходів до державного бюджету та становили 107,3 млрд грн.
Ст.10 Закону встановлює особливості здійснення аудиту ефективності та перелік об’єктів, до яких такий аудит може бути застосовано. Зокрема стаття прямо вказує, що «Фонд державного майна України, інші державні органи, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи надають Рахунковій палаті за її запитами необхідну інформацію щодо об’єктів державної власності, що перебувають у їх управлінні».
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону Рахункова палата здійснює аудит ефективності та фінансовий аудит щодо законності та повноти нарахування податків і зборів щодо діяльності центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну податкову і митну політику, інших органів, що контролюють надходження до державного бюджету.
Враховуючи ст.19 Конституції України, згідно з якою «ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством», а також те, що органи державної влади зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, Нафтогаз вважає вимогу Рахункової палати щодо проведення аудиту такою, що не відповідає законодавству.