Українська енергетична біржа пропонує нові гнучкі інструменти для учасників ринку електроенергії

Українська енергетична біржаУкраїнська енергетична біржа запровадила гнучкі інструменти для торгівлі електроенергією: блочні пропозиції та торги коефіцієнтами. Вже зараз компанії, які акредитовані за напрямком "Електроенергія", можуть використовувати дані інструменти, як окремо, так і в комплексі (в рамках одного аукціону).

Учасники аукціонів в комерційній секції можуть продавати чи купувати електричну енергію не лише за стандартними графіками типу peak, offpeak, чи base, а обрати індивідуальний проміжок часу – години продажу або купівлі електроенергії.

При формуванні позиції ініціатор зазначає години (одна чи декілька), відповідний період відпуску (відбору) та дні. Завдяки блочним позиціям учасник може купити чи продати обсяг електроенергії, який в іншому випадку може бути незатребуваним через неспівпадіння годин, на які є попит, і годин стандартного графіку.

Також завдяки блочним позиціям учасники матимуть можливість здійснити оптимізацію довгострокового плану відпуску/відбору електроенергії. Оскільки стандартні продукти не можуть на 100% відповідати довгостроковому плану, виникає дефіцит/надлишок електроенергії в певні періоди. До запровадження блочних продуктів на УЕБ, ці надлишкові обсяги були б реалізовані на короткостроковому ринку. Але тут спрацював би "принцип ціни" і виручених коштів не вистачило б, щоб докупити цей дефіцит, оскільки форвардну ціну для клієнта вже зафіксовано (правило ринку електроенергії - чим ближче до моменту поставки, тим ціна вища). Тепер є можливість докупити або продати ці години на РДД, здійснивши оптимізацію блочними заявками.

Іншим нововведенням УЕБ є запровадження торгів коефіцієнтами. Цей вид аукціонів також доступний для учасників комерційної секції. При внесенні позиції на аукціон, ініціатор самостійно визначає до якої саме формули розрахунку ціни відбувається прив’язка. Стартовий коефіцієнт визначається розміром ставки дисконту/премії до ціни за 1 МВт/год, з якого розпочинаються торги в режимі торгівлі коефіцієнтами за певною позицією. Наприклад, виставлення позиції на продаж з дисконтом 3% рівнозначно коефіцієнту 0,97, а з премією 3% - коефіцієнту 1,03 від обраного базового індикатора ціни. Аукціони проходять як на підвищення так і на зниження коефіцієнту. Дана технологія хеджує продавця та покупця від ризиків коливання ціни на ринку.

Українська енергетична біржа постійно прагне надавати зручні умови для учасників, тому постійно пропонує нові можливості проведення аукціонів.

 

Подробиці на ТБ «УЕБ»

За темою:

Перші аукціони з продажу електроенергії на Українській енергетичній біржі

Може зацікавити

Чистий фінансовий результат в динаміці, як маркер «всього»
Про імпорт, експорт та до чого тут графіки погодинних вимкнень