Сьогодні на засіданні Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, було посилено відповідальність компаній за неякісне надання послуг споживачам – внесено зміни до Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, якими було запроваджено нові гарантовані стандарти та компенсації за їх недотримання:
1) введено нові гарантовані стандарти та компенсації за їх недотримання:
5 нових стандартів для операторів систем розподілу (11 встановлених вимог) та 2 – для електропостачальників, зокрема таких як:
- виставлення електропостачальником споживачу вірного рахунку;
- дотримання строків надання послуг комерційного обліку (заміна лічильника, перевірка лічильника тощо);
- кількість перерв тривалістю понад одну годину протягом попередніх 12 місяців у одного споживача для;
- аварійних перерв з вини компанії: менше 9 перерв – для сільської місцевості; менше 7 – для міської;
- для планових перерв з попередженням – менше 12.
Стандарт щодо кількості перерв запроваджується з 01.07.2021. Отже, відповідальність компаній перед споживачами за часті перерви в електропостачанні настає уже зараз, оскільки всі перерви у період із 1 липня 2020 року до 1 липня 2021 року (попередні 12 календарних місяців) враховуватимуться під час розгляду звернень споживачів щодо надання компенсації за недотримання зазначеного стандарту;
2) введено гарантовані стандарти та компенсації за їх недотримання для оператора системи передачі (17 гарантованих стандартів);
3) підвищено розміри компенсацій за недотримання гарантованих стандартів якості. Зростання компенсацій відбувається за 19 строками гарантованих стандартів в середньому вдвічі, в основному із 100 до 200 гривень для побутового споживача (а для послуг, пов’язаних з приєднаннями, зокрема щодо видачі технічних умов на приєднання – з 200 до 600 грн).
Таким підходом планується підвищити загальний рівень якості електропостачання для споживачів, зокрема зменшити кількість переривань в електропостачанні.