Які виклики стоять перед реформою ринку електроенергії і чому зміщуються часові рамки її імплементації? Про це в колонці «Економічної правди»
На всіх перехрестях енергетичних тусовок, круглих столів, форумів ми всі, на чолі з владою, впевнено віщаємо, як буде добре споживачу в майбутньому новому ринку електроенергії. Він зможе вибирати, прийде дешева імпортна електроенергія, надійність стане правилом, а не виключенням, одним словом – все для споживача. Ну і постачальник останньої надії завжди підставить вам плече, якщо щось станеться непередбачуване. Але це потім.
Президент своїм Указом призначив двох комісіонерів НКРЕКП. Тимчасова легітимність прийняття рішень Регулятора в оновленому складі відновлена.
Питання дня: «Якими будуть та якими мають бути наступні кроки Регулятора з тимчасовим складом комісіонерів»?
Продовжуємо розробляти невичерпну тему боргів за спожиту електричну енергію, які перманентно запускаються в єдину енергетичну систему через руйнівний вірус несплати. За наслідками цей вірус - в енергетиці претендує стати значно шкідливішим від недавнішнього Petya.A, оскільки збирається паралізувати не окремі компанії, а щонайменше економіку країни. І захисту поки від нього немає.
Отже, занурюємося в тему трохи глибше, ніж зазвичай та спробуємо дослідити окремі причини на рівні енергопостачальних компаній. Саме туди, де вірус несплати народжується, поширюється та модифікує.
Закон України «Про ринок електричної енергії» вступив в дію з 11 червня 2017 року та розпочалася його імплементація. Реєстраційний номер Закону № 2019 символічно співпадає з датою запровадження повномасштабного ринку – 2019 рік. А до цього буде діяти ПЕРЕХІДНИЙ ПЕРІОД в якому, за великим рахунком, вирішиться майже все, зокрема, яким чином буде реалізований цей закон і чи справдяться сьогоднішні, у більшості позитивні, очікування. Варіантів розвитку та напрямів за матрицею закону є багато, включаючи діаметрально протилежні.